14 June 2010

Holiday :(

Cuti sekolah dua minggu je tapi aku punya schedule penuh giler .first week holiday ,aku nye family gerak terengganu .second week holiday aku ade easy maths camp .first week holiday da settle tapi macam macam benda yang aku lalui .

Rabu pagi ,9 Jun 2010 ;aku ,mak and aba gerak pergi terengganu lalu mersing .tujuan utama pergi terengganu sebenarnya nak anta abang sepupu kawin .kitaorang punye perjalanan lancar je la .semua nye ok je .kereta tak ada la banyak sangat and aku rasa perjalanan dari johor ke terengganu macam kejap je .ikutkan pukul 5 cam tu da sampai terengganu tapi disebabkan kitaorang benti benti ,pukul 7.30 baru sampai .kitaorang benti tart pantai rantau abang la ,pantai teluk cempedak la ,macam macam lagi la .disebabkan banyak berhenti ,kitaorang tak perasan pon kitaorang berjalan da 8-9 jam .macam tak penat je .

Sampai je terengganu kitaorang terus carik hotel .unfortunately ,hotel semua penuh .kitaorang pusing pusing lagi carik hotel .pukul 10 cam tu baru dapat hotel .nasib baik dapat an .haha .Malam tu kitaorang tak da pegi jalan mana mana .dapat je hotel terus bersihkan badan and rehat rehat .

esoknye lam pukul 9.30 kitaorang pergi sarapan and pergi pasar payang .aku ikot je mak aku jalan and malas nak tengok tengok sutera sebab aku memang tak suka shopping so aku jalan je la .lagi lagi orang ramai giler .lagi la aku sakit kepala .haha .bengong an .da ada peluang berjalan and shopping tak nak .hahaha (:

lepas pergi pasar payang ,kitaorang pergi pulak Tamadun Islam dekat area losong .dekat situ ada masjid Kristal .cantek giler masjid tu .bapak aku dapat sembayang dekat situ tapi aku dengan mak aku tak sebab aku dengan mak aku baru je lepas main air laut dekat pantai batu burok ,so kitaorang jenjalan je la dekat dekat situ .bapak aku abes je sembahyang aku ajak mak aku pergi naik bot pusing pusing area masjid Kristal tapi belum sempat lagi buat apa apa mak aku dapat call dari kakak sepupu aku dari kampung bawak berita sedih and memeranjatkan .

kakak sepupu aku beritahu pak cik aku dari singapura accident dekat area kemaman tapi berita tu tak clear sangat so mak aku terus la call mak cik aku yang baru je sampai terengganu .bila da tahu berita tu betol family aku and family mak cik aku terus patah balik pergi kemaman sebab pak cik ,mak cik aku da meninggal and ada dekat hospital kemaman .

masa tu aku tak tahu nak gambarkan macam mana family aku and sedara yang lain punya perasaan .semua terkejut and betol betol rasa kehilangan .arwah pak cik dan mak cik aku baik sangat .tak penah lokek dengan anak anak buah .aku rasa sedih giler time tu ,nak menangis tapi aku bukannya suka nangis depan orang so aku tahan je time tu .hari jumaat ,satu hari semua sedara aku duduk dekat bilik mayat .aku rasa tu la pertama kali aku jejak kan kaki dekat bilik mayat .mula mula aku takut tapi lama lama perasaan takut aku hilang dan aku lagi berani duduk dekat situ .

apa apa pun semua tu takdir yang semua orang kena terima .Allah lebih sayang kan arwah ayah long ,mak long dan cucu diorang .kebaikan arwah ayah long dan mak long ,aku dapat balas dengan hanya sedekahkan al-fatehah dan semoga roh ayah long ,mak long ,Istiharah dan bibik mereka ditempatkan di tempat orang orang yang di kasihi ALLAH S.W.T .Amin .